Buurtblinkers

Stichting Buurtblinkers is opgericht in de levendige Utrechtse wijk Lombok om kinderen met (taal) achterstand extra aandacht te geven en verder te helpen.

Bij Buurtblinkers krijgen kinderen en jongeren individuele begeleiding van een vaste vrijwilliger. De begeleiding is gericht op het ondersteunen bij (talige) schoolvakken, het ontwikkelen van leesplezier en het vergroten van tekstbegrip. We geven de kinderen positieve aandacht en helpen het zelfvertrouwen te vergroten.

Ook worden de kinderen begeleid bij het maken van een prachtige wijkkrant. Zo zijn de kinderen op een uitdagende manier bezig met taal en leren ze dat hun stem telt! Deze krant met relevant nieuws uit de wijk, komt 3 keer per jaar uit en wordt verspreid onder 6000 huishoudens! Dit vergroot de samenhang en betrokkenheid in de wijk.

Ook worden er talentworkshops georganiseerd, zodat de kinderen in aanraking komen met uiteenlopen kunstvormen en ambachten. De workshops worden gegeven door vrijwilligers uit de wijk.

Alle activiteiten zijn gratis voor gezinnen die beschikken over een U-pas.

www.buurtblinkers.nl

th.jpg